Logo Logo
 
 
 
 
Pokaz slajdów w nagłówku (1) Pokaz slajdów w nagłówku (2) Pokaz slajdów w nagłówku (3) Pokaz slajdów w nagłówku (6) Pokaz slajdów w nagłówku (7) Pokaz slajdów w nagłówku (8)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płońskuinformuje od 1 stycznia 2018r. wszyscy podatnicy VAT wysyłają JPK_VAT

        Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT i przesyłania jej jako Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT) obejmie również mikroprzedsiębiorców.


Ważne! Mikroprzedsiębiorco! Nowy obowiązek dotyczy cię, jeżeli jesteś podatnikiem VAT i składasz deklaracje VAT-7 lub VAT-7K. JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Dane do utworzenia JPK_VAT są pobierane bezpośrednio z systemów finansowoksięgowych przedsiębiorstwa. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. Jeśli nie korzystają Państwo ze specjalistycznych programów finansowo-księgowych, Ministerstwo Finansów udostępniło bezpłatną i bezpieczną aplikację, która umożliwia zarówno wygenerowanie, jak i wysłanie JPK_VAT. Aplikacja dostępna jest na stronie www.jpk.mf.gov.pl.
Jeśli dostaną Państwo informację o niezgodnościach w wysłanym JPK_VAT (e-mailem lub wiadomością SMS) należy skontaktować się z Urzędem Skarbowym. Warto wysłać JPK_VAT już teraz. Dzięki temu mogą Państwo:

  • otrzymać szybszy zwrot VAT – do 25 dni, przy rozliczeniach za październik, listopad i grudzień 2017 r.,
  • sprawdzić, z czym wiąże się nowy obowiązek i przygotować się do niego wcześniej,
  • upewnić się, czy rozliczenie jest poprawne.

Bezpłatne szkolenia


      Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na serię bezpłatnych szkoleń nt: „JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców”. W trakcie szkoleń pracownicy Urzędu wyjaśnią czym jest JPK_VAT, kto i kiedy go składa oraz jak przygotować, podpisać i złożyć Plik. Przedstawią również bezpłatne narzędzia przygotowane przez Ministerstwo Finansów oraz odpowiedzą na zadawane pytania.


Miejsce szkoleń: Urząd Skarbowy w Płońsku ul. Spółdzielcza 2,
sala konferencyjna (I piętro)
Terminy szkoleń: 14, 21 i 28 listopada 2017r. godz. 10.00
Naczelnik
Urzędu Skarbowego w Płońsku
Krzysztof Bronowski